Юрій Миколаєвич Охріменко
народився 29 травня 1957 року.
З дитинства дуже допитливий і розумний, у Львові поєднав у собі гени мами
Емілії Михайлівни з Волині і батька Миколи Овсійовича з Черкащини. Маючи
різнобічні таланти, мав широкий вибір з якого обрав професію
лікаря–офтальмолога, як і його дядько, відомий офтальмолог з Дрогобича Василь
Овсійович, який заснував благодійний фонд охорони здоров’я «ОКО».
Юрко Охріменко з дитинства закоханий у Львів, заснував і став видавцем газети,
краєзнавчого тижневика «Мікроскоп пана Юрка» на сторінках якого широке коло
письменників, критиків, журналістів, архітекторів, краєзнавців знайомили з
таємничими сторінками і проблемами історії, культури, пам’яті Львова. Таким
чином Юрко відкрив нам цілі незнані пласти львівських історичних реалій. Для
себе лишив лиш слово редактора на першій сторінці де з гумором, дуже влучно і
гостро аналізував політичну ситуацію, подавав свіжий погляд на відомі речі,
наводив аналогії зі світовою історією, вдало добираючи ілюстрації. Попри те постійно
друкував свої наукові розвідки на різноманітні теми – з історії, краєзнавства,
дендрології, медицини, гігієни, геодезії, архітектури, мистецтва, політики і
філософії.
Багато статей його надрукував Юрій Панишко у збірнику наукових статей «Здоровий
спосіб життя».
Він був ініціатором і реалізатором цілого ряду починань, як встановлення
меморіальної таблиці вченому-геодезисту Касперу Вайгелю на Саксаганського,
Відновлення хреста тверезості на Сихові, визначення й ознакування траси 24
Львівського Меридіану, заснування дендропарку Львівський Меридіан і посадки в
ньому їстівних каштанів, сосен та винограду. Імовірно, що при достатній
наполегливості з допомогою Інституту геодезії Львівської політехніки на чолі з
доктором технічних наук, директор Інституту геодезії професором Корнилієм
Третяком вдасться створити і поставити пам’ятний знак на Привокзальній на
перетині 24 меридіану і Центрального європейського водорозділу.
Юрій Охріменко спільно з головою Ческої Беседи Євгеном Топінкою ініціював і
поставив пам’ятник Швейку у Скелівці (Фельштині) скульптора Андрія Дацка. Також
з ініціативи Юрка і Ческої беседи скульптор Дацко створив пам’ятну стелу Шейку
для станції Жовтанці, куди найдалі в Україні зайшов бравий вояка. Тепер
вирішується питання про її встановлення. Євген Топінка казав: «На мій погляд,
образ Швейка – це зображення людини в абсурдних умовах.» В таких, власне,
умовах доводиться нині жити нам усім. Юрко не виявив достатньо опірності до
буденних побутових обставин, аби їх витримати. Тому й покинув цей світ. Ні для
себе, ні для сім’ї статків не збирав, бо часом повторював, що домовина кишень
не має.
Цінував дружбу й інтелектуальне спілкування. Але, виявляється, що жив серцем і
мав чутливу, вразливу натуру, що не витримала жорстких реалій. Великими ударами
в його житті була втрата мами Мілі, втрата надій українців на Вячеслава
Чорновола ( він був у першій сотні «Руху»), втрата приятелів Мирослави Майорчук
(Маряни Чорної), Андрія Дороша, Сашка Кривенка, Небесної сотні, ідеалів
Майдану.
Він був постійним меценатом Галереї військового однострою на Ринку 42.
Ініціював і допомагав організовувати у ній тематичні виставки. Знаходив і
купував нові експонати. Пропонував цікаві й унікальні теми, як от «Мілітарні
елементи в архітектурі Львова», чи виставка військових ґудзиків, або ужиткових
предметів з військової амуніції, збирав експонати про майдан і війну на сході
України.
Завжди активно реагував на політичні процеси в нас і у світі, був обраний до
місцевих рад. Кілька разів передавав на схід волонтерам куплену ним захисну
військову амуніцію, теплі шкарпетки, білизну. Передали навіть власні зимові
куртки.
Юрко неймовірно багато і швидко читав. Тому орієнтувався у всьому, особливо, що
стосувалося військових, політичних справ, природи, мистецтва, історії,
культури. Він досконало знав Біблію і написав наукову розвідку про рецепти
біблійних страв. Так само видав окремими брошурами «Кухня бравого вояка
Швейка», «Рецепти з Енеїди» Котляревського, Оповіді з бабусиної скрині,
оповідки про львівських пожежників і поліцаїв, та багато іншого. Популяризував
у своїй газеті «Мікроскоп» нові мистецькі імена, бо завжди казав, що краще
допомагати живим, ніж мертвим. Про це треба й нам усім пам’ятати.
Юрко Волощак
Немає коментарів:
Дописати коментар