понеділок, 14 листопада 2016 р.

Вечір при свічках, або чому зникла електрика

Ну ось такої, ви тільки но вмостились на дивані навпроти свого улюбленого телевізора, або ж пралька перейшла на режим «віджиму» -- ще б кілька хвилин, і можна витягувати біленьку сорочку, або що ви там закинули в барабан машини, та розвішувати її на балконі. Або ж… варіантів зрештою є безліч – у сучасній квартирі, якщо не рахувати кухонної плити та водопровідних кранів, все решта працює на електриці. Та й навіть кухонна плита у багатьох помешканнях так само може бути електричною, або ж, принаймні мати електрозапал. З точки зору сучасної людини життя у помешканні практично зупиняється, а зважаючи на осінньо-зимовий період навіть така архаїчна форма проведення часу, як читання книжок та журналів так само стає недоступна. Єдине, що залишається в нашому розпорядженні – телефон, передусім мобільний, однак куди вам дзвонити? І, врешті-решт, чому зникло світло та коли його вам повернуть.

Давайте розберемось з цим актуальним питанням. Звісно, вимкнення бувають плановими та аварійними. Стосовно планових, то тут все просто – «Львівобленерго» про них повідомляє зазделегідь, тож просто треба слідкувати за новинами – чи нема часом вашого будинку в списку на вимкнення.

Якщо ж вимкнення аварійне, то тут варіантів дій значно більше. І пов’язано це з тим, що як у виробників, так і постачальників та споживачів електроенергії є свої сфери відповідальності. Іншими словами «Львівобленерго» не завжди винувате у тому, що у вашій хаті немає світла. Якщо точніше, то є три сфери відповідальності. Отож «Львівобленерго» це є транспортна компанія, яка постачає електроенергію від виробника до будинку. Після того, як електрика зайшла в будинок, то далі починається зона відповідальності вашого ЛКП, ОСББ, кооперативу, тобто організації, яка відповідає за експлатацію вашого будинку. Світло на сходовій клітці, у підвалах, на горищах чи інших загальнобудинокових приміщеннях – це все вже їх клопіт. Звісно, якщо ми говоримо про багатоквартирний будинок. Якщо мова йде про особняк, то ця ланка відсутня, і дії мають бути такими ж, як і у власника окремої квартири. Бо правило «мій дім (квартира) – моя фортеця» діє у повному обсязі, а це знацить, що дбати про його життєдіяльність повинні ми самі. Іншими словами, якщо в конкретній квартирі чи особняку немає електрики, то цю проблему має вирішувати господар помешкання. Звісно, якщо ви самі не є дипломованим електриком, або ж ніколи раніше не займались такою справою, то краще викликати професіонала – таких спеціалістів зараз чимало, а електрика легковажності не пробачає.

Якщо електрики немає у всьому будинку чи його окремих приміщеннях – під’їзді, підвалі чи горищі – че вже зона відповідальності ЛКП чи вашого ОСББ або ЖБК. Саме вони і викликають фахівців із РЕМу, який обслуговує будинок. Тут є ще один важливий момент: якщо ви запідозрили, що ваш електролічильник почав погано працювати, наприклад взагалі не крутиться, хоч в квартирі працюють всі електроприлади. Або ж навпаки: надто швидко «мотає» кіловати, хоч у помешканні вимкнуто всі прилади, вимкнуто всі жарівки, а холодильник ви вже тиждень розморожуєте. Тоді е теж до РЕМу – вони мають подивитись що не так з вашим лічильником.

Ну і вже коли світла нема у кількох будинках, мікрорайоні, чи навіть у всьому місті – тоді за роботу беруться фахівці «Львівобленерго».
Звісно тут є серйозна проблема – ви не завжди можете визначити масштаб аварії. Порада визирнути у вікно та подивитись, чи є світло у сусідів не завжди є слушною навіть пізно увечері. Адже будинок навпроти може отримувати електроенергію через іншу лінію. Тому варто спочатку постукати до ваших сусідів по сходовій клітці, та зясувати, чи є в них також електрика. Якщо і в них немає електрики, то тоді вже варто дзвонити на «гарячу лінію» ПАТ Львівобленерго – до них стікається інформація з усього міста і вони можуть оцінити масштаб аварії. Якщо аварія лише в будинку – штурмуйте свій ЛКП. Якщо лише у вашому помешканні – наберіться терпіння, дочекайтесь світла надворі та викликайте електрика.

До речі, нещодавно на веб-сайті  ПАТ “Львівобленерго” www.loe.lviv.ua запрацював новий розділ “Чому немає світла?”. Тут можна в режимі онлайн дізнатись про причини відсутності електроенергії в помешканні та орієнтовний час відновлення електропостачання. Зайти у розділ “Чому немає світла?” можна не лише з комп’ютера чи ноутбука, а й з мобільного телефону або іншого ґаджету.  Крім того, можна попросити знайомих чи родичів дізнатись потрібну інформацію. У розділі достатньо обрати лише район і ви одразу отримаєте інформацію про відключення.


А найголовніше – нехай у вашому помешканні завжди буде електрика і цими порадами вам не доведеться користатись. 

Петро Ясний