Вечір при свічках, або
чому зникла електрика
Ну ось такої, ви тільки но вмостились на дивані навпроти
свого улюбленого телевізора, або ж пралька перейшла на режим «віджиму» -- ще б
кілька хвилин, і можна витягувати біленьку сорочку, або що ви там закинули в
барабан машини, та розвішувати її на балконі. Або ж… варіантів зрештою є безліч
– у сучасній квартирі, якщо не рахувати кухонної плити та водопровідних кранів,
все решта працює на електриці. Та й навіть кухонна плита у багатьох помешканнях
так само може бути електричною, або ж, принаймні мати електрозапал. З точки
зору сучасної людини життя у помешканні практично зупиняється, а зважаючи на
осінньо-зимовий період навіть така архаїчна форма проведення часу, як читання книжок та журналів так само стає
недоступна. Єдине, що залишається в нашому розпорядженні – телефон, передусім мобільний, однак куди вам дзвонити? І, врешті-решт, чому
зникло світло та коли його вам повернуть.
Давайте розберемось з цим
актуальним питанням. Звісно, вимкнення бувають плановими та аварійними.
Стосовно планових, то тут все просто – «Львівобленерго» про них повідомляє
зазделегідь, тож просто треба слідкувати за новинами – чи нема часом вашого
будинку в списку на вимкнення.
Якщо ж вимкнення аварійне,
то тут варіантів дій значно більше. І пов’язано це з тим, що як у виробників, так
і постачальників та споживачів електроенергії є свої сфери відповідальності. Іншими словами «Львівобленерго» не завжди
винувате у тому, що у вашій хаті немає світла. Якщо точніше, то є три сфери відповідальності. Отож «Львівобленерго» це є транспортна компанія, яка
постачає електроенергію від виробника до будинку. Після того, як електрика
зайшла в будинок, то далі починається зона відповідальності вашого ЛКП, ОСББ,
кооперативу, тобто організації, яка відповідає за експлатацію вашого будинку.
Світло на сходовій клітці, у підвалах, на горищах чи інших загальнобудинокових
приміщеннях – це все вже їх клопіт. Звісно, якщо ми говоримо про
багатоквартирний будинок. Якщо мова йде про особняк, то ця ланка відсутня, і
дії мають бути такими ж, як і у власника окремої квартири. Бо правило «мій дім
(квартира) – моя фортеця» діє у повному обсязі, а це знацить, що дбати про його
життєдіяльність повинні ми самі. Іншими словами, якщо в конкретній квартирі чи
особняку немає електрики, то цю проблему має вирішувати господар помешкання.
Звісно, якщо ви самі не є дипломованим електриком, або ж ніколи раніше не
займались такою справою, то краще викликати професіонала – таких спеціалістів
зараз чимало, а електрика легковажності не пробачає.
Якщо електрики немає у всьому
будинку чи його окремих приміщеннях – під’їзді, підвалі чи горищі – че вже зона
відповідальності ЛКП чи вашого ОСББ або ЖБК. Саме вони і викликають фахівців із
РЕМу, який обслуговує будинок. Тут є ще один важливий момент: якщо ви
запідозрили, що ваш електролічильник почав погано працювати, наприклад взагалі
не крутиться, хоч в квартирі працюють всі електроприлади. Або ж навпаки: надто
швидко «мотає» кіловати, хоч у помешканні вимкнуто всі прилади, вимкнуто всі
жарівки, а холодильник ви вже тиждень розморожуєте. Тоді е теж до РЕМу – вони
мають подивитись що не так з вашим лічильником.
Ну і вже коли світла нема у
кількох будинках, мікрорайоні, чи навіть у всьому місті – тоді за роботу
беруться фахівці «Львівобленерго».
Звісно тут є серйозна
проблема – ви не завжди можете визначити масштаб аварії. Порада визирнути у
вікно та подивитись, чи є світло у сусідів не завжди є слушною навіть пізно
увечері. Адже будинок навпроти може отримувати електроенергію через іншу лінію.
Тому варто спочатку постукати до ваших сусідів по сходовій клітці, та з’ясувати, чи є в них також електрика. Якщо і в них немає електрики, то тоді
вже варто дзвонити на «гарячу лінію» ПАТ Львівобленерго – до них стікається
інформація з усього міста і вони можуть оцінити масштаб аварії. Якщо аварія
лише в будинку – штурмуйте свій ЛКП. Якщо лише у вашому помешканні – наберіться
терпіння, дочекайтесь світла надворі та викликайте електрика.
До речі, нещодавно на веб-сайті ПАТ “Львівобленерго” www.loe.lviv.ua
запрацював новий розділ “Чому немає світла?”. Тут можна в режимі онлайн
дізнатись про причини відсутності електроенергії в помешканні та орієнтовний
час відновлення електропостачання. Зайти у розділ “Чому немає світла?” можна не
лише з комп’ютера чи ноутбука, а й з мобільного телефону або іншого
ґаджету. Крім того, можна попросити
знайомих чи родичів дізнатись потрібну інформацію. У розділі достатньо обрати
лише район і ви одразу отримаєте інформацію про відключення.
А найголовніше – нехай у вашому помешканні завжди буде
електрика і цими порадами вам не доведеться користатись.
Петро Ясний
Немає коментарів:
Дописати коментар